Unge sangskrivere giver koncert

Unge sangskrivere fra Roskilde spiller på Hillerød Litteratur Festival. Kom og hør de spritnye sange!

13-18 årige talenter blander lyrik og sangskrivning

I det tværregionale talentudviklingsprojekt ”Der var en sang” har lokale musikskoleelever mellem 13-18 år fokus på det skabende arbejde med lyrik og komposition.

I en workshop med lyriker og musiker Lars-Emil Foder har de unge været på jagt efter deres egen stemme, og nu er de klar med en ny håndfuld sange med særlig fokus på poesi og fortælling.

”Der var en Sang” havde deres koncertdebut til Musikskoledage i Tivoli i maj 2017, hvor deres sange fik luft under vingerne for et stort publikum.

Nu kan de unge talenters nye sange opleves på Ordet er Løs festival på Hillerød bibliotek den 7. oktober kl 15.15 på Buddhas Scene.

Læs mere om koncerten i Hillerød

”Der var en Sang” er et tværregionalt talentudviklingsprojekt, som fire musiske skoler fra Roskilde, Holbæk og Hillerød støttet af Kunststyrelsen satte i søen i 2017.

Unge mellem 13 og 18 år fra de fire skoler sætter fokus på skabende og kreative processer og arbejder i fire forskellige workshops med fokus på både lyrik og komposition.

Koncerten på Hillerød bibliotek er en del af Ordet er løs – bibliotekets årlige litteratur-festival.

Se festivalprogrammet her.