Børn og unge udstiller deres billeder

Børn og unge, der går til billedkunst på kulturskolen, lader hvert år kunst og kreativitet udfolde sig i en fælles udstilling, der indgår i forårets program.

På grund af corona-krisen kan vi i år ikke lave en fysisk udstilling. I stedet viser vi et udvalg af elevernes arbejder fra det forløbne år som en online udstilling her på siden.

Hold 1 og 2 er børn fra Billedværkstederne i Trekroner og Jyllinge.

Hold 3 og 4 er unge fra Kunstlaboratoriet for Ung Kunst i Trekroner og Jyllinge.

God fornøjelse!

HOLD 1

Billedværkstedet Trekroner (1.- 3. klasse)

Amalie Kinnberg, Celina Grønborg, Emilie Granzau, Esther Barrisøe, Hannah Jamila Jassim Rydahl, Leika Elinborg Heinesen Shahid, Liva Johnstone, Uilu Regine Jakobsen, Vigga Hjelm Andersen.

Stilleben med frugter – tegning
Eleverne startede skoleåret med observationstegning af frugter, hvorefter de fik lov til selv at vælge motivet og farverne til baggrunden på deres billeder.

Stilleben med vase – maleri
I denne opgave kombinerer eleverne observationstegning med farvelære og maleri. I maleri skal eleverne selv blande deres farve ud af de tre grundfarver (rød, blå og gul) og sort og hvid.

Efter at have tegnet en opstilling af en vase, blomster og skål, blandede de selv de farver, de tingene havde. Herefter blandede de en komplementærfarve til bordet og en jordfarve til baggrunden.

Stendyr, planteskygger og interventioner i aviser

Under COVID-19nedlukningen af Danmark fik eleverne en kreapose bragt ud fra Kulturskolen. I denne var der nogle materialer og tre forskellige opgaver. En af opgaverne var at finde en sten og omforme den til et dyr. En anden opgave var at male et billede af skyggerne fra en plante. Den tredje opgave var at lade fantasien intervenere i avisartikler, der var relateret til Corona virusen.

Når eleverne havde løst en opgave sendte de et billed af deres resultat til Kulturskolen. Alle billederne kan ses her.

HOLD 2

Billedværkstedet Jyllinge  (1.- 3. Klasse)

Andrea Salvad, Caja Sunemeier, Freja Parsner Greve, Frida Beck Vestergaard, Julia Zak-Chrupcala, Karla Frydendal Larssen, Karla Pouline Mahrt Sivert, Nora Tønners Alexandre, Simon Vesterlund, Smila Anelia Lund, Tilde Endrerud Jørgensen.

Stilleben med frugter – tegning

Stilleben med vase – maleri

Stendyr, planteskygger og interventioner i aviser

Hold 3 og 4

Laboratoriet for Ung Kunst i Trekroner og Jyllinge

I efteråret arbejdede eleverne på Ung Kunst med karakterdesign. I opgaven skulle eleverne bl.a. tage stilling til karakterens personlighed og historie, kroppens proportioner og holdning, tøj, stil og farver.

Læs mere om undervisningen

Hold 3 i Trekroner: Elva Cederstrand, Lea Eie Pedersen, Olga Krøyer Jang-Jespersen, Sarah Brøchner Jensen, Sofie Larsen Schmidt, Sofus Nielsen, Thea Maarup.

Hold 4 i Jyllinge: Dicte Algaard Madsen, Laura Rousing, Marie Møllegaard Christensen, Naja Trust Nielsen.