Bliv bedre til at arbejde med billeder og rum.

Lysfest 2020 i Roskilde

(Fra 6. klasse)

På Kunstlaboratoriet for Unge får du mulighed for at udtrykke og fordybe dig i tegning, maleri, grafik, skulptur, animation eller digitale medier. Undervisningen giver dig en fantastisk mulighed for at beskæftige dig med billedkunst på et fagligt højt niveau sammen med andre unge med samme interesse.

Her har du mulighed for både at blive teknisk dygtigere og få ny inspiration, der kan bryde dine vante tanker og forestillinger. Undervisningen består af korte forløb, hvor du arbejder med forskellige teknikker og af længere forløb, hvor du arbejder med et projekt eller tema. Det kan være dit eget projekt eller et fælles projekt med andre kreative unge fra Kulturskolen. Der bliver også mulighed for at møde og samarbejde med elever fra talentlinjen BGK Roskilde. Du vil undervejs lære at ideudvikle, eksperimentere og arbejde i kreative processer med henblik på at udvikle dit eget udtryk. Som inspiration vil du løbende blive præsenteret for forskellige kunstnere og som en del af undervisningen tager vi på studieture 1-2 gange årligt til museer eller kunsthaller.

Undervisningen varetages af billedkunstner Bettina Camilla Vestergaard,  MFA fra Malmö Konsthögskolan og tidligere studerende på Det Jyske Kunstakademi i Århus. Bettina underviser i billedkunst for børn og unge på Roskilde Kulturskole og arbejder desuden med sin egen kunstpraksis, som hun viser igennem udstillinger og bøger, hun udgiver.

Undervisningstider

Kunstlaboratoriet for unge (fra 6. klasse) Trekroner Skole tirsdag kl. 16.30 – 18.30

Se vores ONLINE UDSTILLING 2020