Lydskolen med Ingeborg Okkels

Roskilde Kommune inviterer i samarbejde med Spil Dansk til en gratis workshop for piger og andre interesserede med lydkunstneren Ingeborg Okkels.

Invitation – SPIL DANSK UGEN 2022

Lydskolen

– en workshop for piger med fokus på teknikken i musikken

Tid og sted:
Onsdag d.2.november kl. 16-19 på Roskilde Kulturskole, Planetvej 30 i Jyllinge.

Lydskolen er et tilbud til dig, der går med en sang i maven og som gerne vil have den ud, men som mangler ideer og den nødvendige lydteknik til, hvordan man kan gøre det.

I Lydskolen går vi i dybden med teknikken, og fokus er på praksis og kreativitet i den tekniske del af musikken. Vi kommer blandt andet omkring producerrollen, indspilning og mixning. Vi skal også prøve, hvordan man indspiller analoge vokaler og akustiske
instrumenter og blander dem med plugin instrumenter. I løbet af workshoppen indspiller og mikser vi et nummer sammen med alle deltagere.

Det er en fordel, hvis man allerede har en sang i maven eller måske endda en lydfil, men det er intet krav for at deltage. Ingeborg Okkels vil differentiere undervisningen fra begyndere til mere rutinerede og hun skaber et rum, hvor man i trygge hænder kan komme som den man er og med det man har.

Om Ingeborg Okkels

Ingeborg Okkels er lyddesigner, lydkunstner og lyd- og musikkonsulent. Siden 2013 har hun haft sit eget firma, Lydværk, hvor hun laver lydworkshops for børn og unge.

Vigtig viden

Det er for børn og unge i Roskilde kommune, men man skal minimum være startet i 4.klasse. Der vil kun være få iPads til rådighed på Kulturskolen, så man skal derfor selv medbringe:

1. Telefon, computer eller iPads eller andet digitalt device til lydoptagelse og lydredigering.
  2. Et lydredigeringsprogram, som allerede er installeret på deres device
    (Gratisprogrammer: Garageband findes på Mac, Audacity kan downloades til PC)
  3. Hovedtelefoner der passer til ovenstående devices

Det er gratis at deltage – men det kræver tilmelding via nedenstående link, da der vil være
begrænsede pladser, så alle får noget ud af workshoppen. Tøv ikke med at melde dig til !!

Tilmeld til her

Spil Dansk 2022